Support

Frågor och svar

Vi har samlat svar på de vanligaste frågorna här nedan. Om du fortfarande behöver hjälp är supportavdelningen bemannad helgfria vardagar och du är välkommen att ta kontakt med oss via formuläret längre ned på den här sidan.

Hur köper jag klippkort

Förmånsportalen Benify

  1. När du är inloggad hos Benify väljer du ”Mottagningar i Sverige” eller ”Massage via jobbet”
  2. Följ instruktionerna i Benifys portal

Privatkund

Ugglas hemsida

  1. När du är inloggad klickar du på ”förköp rabatterat klippkort”
  2. Välj produkt och ”lägg i varukorg”
  3. Klicka på ”till kassan”
  4. Välj betalsätt och slutför köp

Ugglas app

  1. När du är inloggad klickar du på ”klippkort” i bottenmenyn
  2. Välj ”köp nya klipp”
  3. Välj produkt och lägg i varukorg
  4. Scrolla upp och klicka på ”fortsätt till kassan”
  5. Välj betalsätt och slutför köp

Hur länge är mitt klippkort giltigt

Klippkort hos Uggla är giltiga ett år från inköpsdatum.

Om särskilda skäl föreligger till varför massagen inte nyttjats i tid (t.ex. sjukskrivning, tjänsteresa eller föräldraledighet) erbjuder vi förlängning i utbyte mot intyg.

Kan någon annan använda mitt klippkort

Klippkort köpt med friskvårdsbidrag är personligt enligt lag och kan inte överlåtas till annan person.

Klippkort som inte är köpt med friskvårdsbidrag kan du överlåta till annan person.

Hur får jag mina användaruppgifter

Köp via förmånsportalerna Benify, Wellnet och Söderberg & Partner
Som helt ny användare får du dina användaruppgifter efter din första beställning. Dessa kommer till den mejladress som du registrerade vid köpet. Obs! Titta i din skräppost om du inte fått mejlet.

Köp via förmånsportalen Epassi
Som helt ny användare får du dina användaruppgifter efter din första beställning. Dessa kommer till den mejladress som du registrerade vid köpet. Genomför du ditt första köp direkt hos Uggla skapar du en användare i samband med köpet.

Köp utan förmånsportal
Du skapar en användare på egen hand hos Uggla innan ditt första köp.

Hur bokar jag massagetid

Ugglas app

  1. Köp klipp antingen hos din förmånsportal eller som privatkund direkt i appen
  2. Logga in
  3. Tryck på ”mottagningar”
  4. Filtrera på stad och välj klinik
  5. Tryck på ”gå till bokning” och scrolla ned till rätt längd som matchar ditt klipp
  6. Välj ”betalning på plats”. Du visar sedan upp ditt klipp när du är där för massagen (tryck på den orangea knappen ”klippkort” i bottenmenyn i appen)
  7. Kontrollera att du fått beställningsbekräftelse från aktuell klinik (t.ex. via bokadirekt)

Bokar du tid på Ugglas egen mottagning kan du boka och betala med ditt klipp på samma gång. Men bokar du hos någon samarbetspartner behöver du följa ovanstående steg.

Ugglas hemsida

  1. Köp klipp antingen hos din förmånsportal eller som privatkund på vår hemsida
  2. Logga in
  3. Klicka på ”boka behandling” och välj mottagning eller massage på jobbet
  4. Välj massagetid och lägg i varukorgen
  5. Bekräfta reservationer
  6. Kontrollera att du fått beställningsbekräftelse till din mejl

Hur vet jag att bokningen gick igenom

Du ska alltid få en bekräftelse via mejl på din bokning. Har du bokat massage på jobbet eller på någon av Ugglas egna kliniker (Södermalm och Lund) kan du se dina bokningar genom att klicka på ”mina behandlingar” i din kundprofil. Har du bokat massage hos någon av våra samarbetspartners ser du din bokning hos massörens bokningsportal, t.ex. bokadirekt.

Var ser jag mina bokade tider

Ugglas hemsida

När du loggat in så klickar du på ”mina behandlingar”

Ugglas app

Du ser din bokning hos massörens bokningsportal, t.ex. bokadirekt. Har du bokat massage på jobbet eller på någon av Ugglas egna kliniker (Södermalm och Lund) kan du se dina bokningar genom att klicka på ”mina behandlingar” i din kundprofil.

Var ser jag mina klippkortskoder

När du har bokat en behandling hos någon av våra samarbetspartners i Ugglas app behöver du visa upp ditt klipp. Du ser det genom att klicka på ”klippkort” i appens bottenmeny. Obs! Du kan inte se koderna via vår hemsida.

Hur om- eller avbokar jag

Vid ombokning behöver du först avboka din tid för att sedan boka tid på nytt. För att avboka loggar du in på din profil, letar upp aktuell bokning och klickar på ”avboka”. Har du bokat en tid hos någon av våra samarbetspartners i Ugglas app, avbokar du genom att följa instruktionerna i bekräftelsemejlet.

Har du glömt dina inloggningsuppgifter

För att återställa dina inloggningsuppgifter, klicka här

Kvitto

Önskar du ett kvitto på din behandling, kan du enkelt skriva ut det genom att logga in på vår hemsida, klicka på ”mina behandlingar”, välj behandling och ”skriv ut”. Behöver du ett kvitto med personnummer, vänligen kontakta supporten här nedan.

Har du fortfarande frågor? Välkommen att kontakta supporten via nedan formulär.